Rodina se psem a synem si zařídila útulný domov na 35 m²

Z malého okresního města se rodina rozhodla přestěhovat do Prahy. Hlavními důvody byly lepší pracovní příležitosti, kvalitní střední škola pro syna a možnost kariérního růstu. Svůj domek prodali a pořídili si nový byt s předzahrádkou v moderním developerském projektu.

Do chodby se vešel dostatek skříní.

Předzahrádka jako priorita

Na první pohled by se mohlo zdát zvláštní, že se rodina vzdala větší obytné plochy. Důvod byl ale jasný – chtěli mít i v Praze zatravněnou předzahrádku s posezením, protože na ni byli zvyklí z dřívějška. Aby si tento sen splnili, raději se spokojili s menší metráží bytu.

Adresa jim ale nabídla výbornou dopravní dostupnost a navíc školu v pěší vzdálenosti.

Byt s velkými požadavky

Nový domov tvoří 2+kk o rozloze 35 m². To je plocha, kde se musí počítat každý centimetr. Designéři ze studia Woodface proto dostali nelehký úkol. Rodina od nich požadovala:

  • samostatný pokoj pro syna,
  • dostatek úložných prostor pro všechny,
  • plnohodnotné lůžko pro rodiče (bez každodenního skládání sedačky),
  • obývací část s pohodlnou pohovkou,
  • jídelní kout se stolem pro společné chvíle,
  • a také klidné místo pro rodinného psa.

Řešení se neobešlo bez chytrých „sklopných systémů“ – od jídelního stolu až po postel rodičů, která se skrývá za pohovkou.

Kompromis, který dává smysl

Rodiče se na situaci dívají realisticky:

„Víme, že je to na pár let a zvládneme to. Víkendy stejně trávíme hlavně na horách nebo u prarodičů. A syn plánuje po střední škole studovat v Brně, takže už s námi bydlet nebude. Než se zadlužit vysokou hypotékou, raději se teď trochu uskromníme.“


Výsledkem je útulný byt, který i přes omezenou plochu splňuje potřeby celé rodiny – včetně čtyřnohého člena.

 Woodface - vyklápěcí a sklopné postele
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.